Høsten 2013 fulgte jeg et kurs hos Westerdals kompetanse, i grafisk design. Kursleder var Cathrine Brandt og opplegget besto av seks samlinger med et felles design-prosjekt. Det vil si, noen kom med individuell oppgaver som de fikk diskusjon og tilbakemelding på …
Etter noen innledende diskusjoner om valg av tema gikk vi for å jobbe med en supperestaurant med mulighet for take-away; slik at emballasjedesignet ble det viktigste.
Fase 1 – moodboards
Første moodboard – fornøyd med fargene. Men det trekke rliksom ikke i noen gitt retning.
Andre moodboard – inspirert av Teddy’s Softbar og div. Vardøen-konsepter.
Skisse til logo – basert på farger og moodboards
Skisse av boks og lokk for kyllingsuppe og ertesuppe …
Men så endte jeg her … Jeg forlot femti-talls Diner-estetikken og gikk for noe mer moderne …
Jeg er ingen 3D-designer – men jeg fikk lyst til å lage en 3D-modell og sette den i rom for å kjenne litt på troverdigheten til løsningen. Her er lokket laget i Illustrator mens resten er laget i Photoshop. Lobbyen i bakgrunnen er helt tilfeldig. Jeg trengte fargene som kontrast.