Westerdals kompetanse – Grafisk design

Høsten 2013 fulgte jeg et kurs hos Westerdals kompetanse, i grafisk design. Kursleder var Cathrine Brandt og opplegget besto av seks samlinger med et felles design-prosjekt. Det vil si, noen kom med individuell oppgaver som de fikk diskusjon og tilbakemelding på …

Etter noen innledende diskusjoner om valg av tema gikk vi for å jobbe med en supperestaurant med mulighet for take-away; slik at emballasjedesignet ble det viktigste.

Fase 1 – moodboards

moodboard-1

 

Første moodboard – fornøyd med fargene. Men det trekke rliksom ikke i noen gitt retning.

moodboard-2 Andre moodboard – inspirert av Teddy’s Softbar og div. Vardøen-konsepter.

logo.1950sSkisse til logo – basert på farger og moodboards

skisse.kylling

skisse.ert

 Skisse av boks og lokk for kyllingsuppe og ertesuppe …

rund.boks4skisse.avokadoskisse.tomat

Men så endte jeg her … Jeg forlot femti-talls Diner-estetikken og gikk for noe mer moderne …

over.disk
Jeg er ingen 3D-designer – men jeg fikk lyst til å lage en 3D-modell og sette den i rom for å kjenne litt på troverdigheten til løsningen. Her er lokket laget i Illustrator mens resten er laget i Photoshop. Lobbyen i bakgrunnen er helt tilfeldig. Jeg trengte fargene som kontrast.

Dette innlegget ble publisert i Design, Egenutvikling. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *